<< VISSZA A HANGTÁLAKHOZ

Az alábbi információk nem eladásösztönző célt szolgálnak, és nem buzdítják az olvasókat vásárlásra. A leírások közzétételével a hangterápia és a tibeti hangtálak iránt érdeklődők tájékozottságának gazdagítása és elmélyítése a célunk.

10 FÉMES HANGTÁLAINKRÓL

Azok, akik már bensőséges kapcsolatban vannak a tibeti hangtálakkal, könnyedén meg tudják különböztetni a két-három fém összetételéből készült hangtálak tompa hangját a terápiás minőségű, gazdag alapanyag összetételű hangtálak hosszan csengő, felső harmonikusokban is gazdag, szépen csengő, harmonikus hangzásától.
Az alapanyag összetétellel kapcsolatosan azonban számos információval és legendával is találkozhatunk. Tudatos vásárlóként sem mindig könnyű eldönteni a különböző forrásból származó információk valóságtartalmát. Ezért mi az ősök tudásának mély tisztelete mellett igénybe vesszük a legmodernebb tudományos anyagvizsgáló laboratóriumokat is azért, hogy partnereink biztosak lehessenek benne, a nálunk vásárolt nepáli hangtálaknak a hagyomány szerinti igen gazdag anyagösszetétele van.

A Hangterápia Központ által forgalmazott 10 fémes hangtálak alapanyag összetétele hivatalos anyagvizsgáló laboratórium által elvégzett vizsgálat vegyelemzési jegyzőkönyv szerint:
Cu 78,51 %, Sn 21,076 %, Si 0,174 %, Ti 0,107 %, Fe 0,079 %, Cr 0,020 %, Pb 0,016 %, Ni 0,015 %, Ag 0,010 %, Au 0,006 %

HOGY HANGTÁL VÁSÁRLÁSKOR EGYSZERŰEN ÉS TUDATOSAN DÖNTHESSÜNK, KÖVETKEZZÉK NÉHÁNY INFORMÁCIÓ ÉS TANÁCS

Ha tibeti hangtálat vásárolunk, a négy legfontosabb szempont a következő:

kínálati bőség
kiváló hangminőség
szakszerű tanácsadói háttér
reális ár

Természetesnek tartjuk, hogy vásárlóink mind a négy szempontot fontosnak tartják. Ha hangterápiáról van szó, nem elégedhetünk meg ennél kevesebbel.

Mit jelent a kínálati bőség?
Nem lehet kijelenteni, hogy csak egy bizonyos eredetű, megjelenésű, méretű, hangtartományú hangtál a jó. Mindegyik jó valakinek valamire. Az alkalmazás célja, a saját élethelyzetünk, egyéni habitusunk, anyagi lehetőségeink a döntőek, melyik hangtál lesz a legjobb számunkra.

A hangtálak felülete és színe az alapanyag összetételtől függ.

A hangtálak rezgési tartománya főként a falvastagság és a súly függvénye.

Tradicionálisan súly szerint azonosítjuk a hangtálakat. A felhasználók viszont így nehezen tudják elképzelni, mekkora hangtálról van szó, ezért az átmérőt is meg szoktuk adni.

Akár személyes használatunkra, akár hivatásunk gyakorlásához vásárolunk hangtálakat, fontos, hogy a számunkra megfelelő edényt válasszuk. Hogyan tehetjük ezt meg abban az esetben, ha interneten át rendelünk? A következő módokat javaslom:

Analítikus módszer
Szisztematikusan meghatározzuk, hogy milyen hangtál lenne számunkra optimális: mit várunk el az alkalmazásától, milyen előzetes elképzeléseink vannak, hány darabra van szükségünk, melyik forma tetszik, mennyi pénz áll rendelkezésünkre, meglévő eszközeinkhez milyen hangtál illeszkedne, a magasabb vagy a mélyebb hangokat szeretjük, stb. A saját igények pontos számbavétele után lépjünk kapcsolatba a forgalmazóval. Tudassuk mindazt az információt, amit számba vettünk. Ne aggódjunk amiatt, hogy akadékoskodónak fognak tartani. Bízzunk benne, hogy a jó forgalmazó hozzásegíti vásárlóját az igényeihez, elvárásaihoz leginkább illeszkedő hangtál megvásárlásához.

Intuitív módszer
Tekintsük át a kínálatot, majd hozzunk spontán döntést. Válasszuk például azt, amelyik a tekintetünket újra és újra magára vonta, vagy amelyik láttán megdobbant a szívünk - hosszasan lehetne folytatni a felsorolást.

Következzék néhány tipp azoknak, akik személyesen választanak hangtálat, s tudnak némi időt szánni az ismerkedésre.

Helyezzük a bal tenyerünkbe az hangtálat, jobb kezünkbe fogjuk az ütőt, s a testtől kb. 35-40 cm-re távolságra tartva, szívmagasságba emelve szólaltassuk meg. Várjuk meg a teljes lecsengési időt, s engedjük át magunkat a hangok varázsának. Szólaltassuk meg újra és újra mindaddig, amíg úgy nem érezzük. már minden hangot meghallottunk, amely kiárad belőle. Ezt követően a fejjel egy magasságba emelve folytathatjuk a tesztelést, majd pedig tovább, ahogyan nekünk éppen jól esik. Nincsenek követendő szabályok, helyes vagy helytelen módszerek. Az egyik embernek az intuitív módszer a legjobb, míg más analítikusan tud helyes döntést hozni.

Mindannyian mások vagyunk, így nem egyformán reagálunk az hangtálak rezgéseire sem. Ne aggódjon, ha Ön mást tapasztal, mint amit hallott vagy olvasott vagy elvárt. Nem Önben van a hiba. Ha nem okoz jó érzéseket a hangtálak használata, úgy keressen más, a hangterápis és rezgésterápia körébe tartozó eszközt: gong, kristály hangtál, terápiás hangvilla.

Az ősi keleti kultúrákban már sok ezer évvel ezelőtt gyógyítottak hangokkal. Jóllehet a hangterápia hatásmechanizmusa nem írható le a nyugati orvostudomány egzakt módszereivel, de könnyen elképzelhető, hogy gyógyító eredmények nélkül, pusztán a tradíciókhoz való ragaszkodás miatt nem maradt volna fenn máig ez a gyógymód. A régi korok emberei tudták jól, hogy a gyógyulás nem mentes transzcendens hatásoktól. A keleti kultúrák a gyógyítás illetve gyógyulás középpontjába az embert állították, a maga kiismerhetetlen létezésében.

TIBETI HANGTÁL SZETTEKRŐL

Tibeti hangtálak értékesítésének, és a hozzá kapcsolódó tanácsadói munkámnak egyik legizgalmasabb vetülete, hogy milyen szempontok szerint rendezzük össze szetté az egyes hangtálakat. A lehetséges koncepciók sokaságából végül melyik összeállítás lesz az, ami leginkább illik majd használója vágyaihoz, lelki alkatához, személyes felszereltségéhez, kliensei igényeihez, anyagi lehetőségeihez.

Először nézzük meg azt, hogy mit nevezhetünk tibeti hangtál szettnek?
Röviden: több egymáshoz kapcsolódó hangtál egységét. A hangtál szettek hangzásában nem lehet esetlegesség, töredezettség. Harmóniailag optimalizált a hangsor. Nem attól lehet szettnek nevezni hangtálakat, hogy praktikusan egymásba lehet őket illeszteni. Attól lesz szett, hogy egymást kiegészítő egészként érzékeljük a hangzást, és mindegyik más és más energiaközpontunk számára jelenthet éltető táplálást, erőteljes támogatást.
Egy tibeti hangtál szett egy minőségi vitaminkoktélhoz hasonlítható, ami pótolja azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyek nélkülözhetetlenek a szervezet számára.
A tibeti hangtál szettek mennyi harmóniákból kevert “hang-koktélok”, melyek gyönyörködtetnek, táplálnak, energetizálnak, és abban is segíthetnek, hogy visszataláljunk a teljesség, az egészség felé vezető útra.

Tekintsük át néhány, széles körben elterjedt és nagy becsben tartott, egyértelmű, célszerű tibeti hangtál összeállítást, melyek már kiállták az idők próbáját. Egyéni kezelésekhez éppen olyan jók mint csoportos hangfürdőhöz vagy otthoni, egészségmegőrző célú használathoz.

Két darabos hangtál szett
lehet egymásól eltérő hangú, és úgynevezett duális szett is. A duális szett jellemzője, hogy zenei alaphangjukat azonosnak, vagy majdnem azonosnak halljuk, és ezt mérésekkel is megerősítjük. Amikor néhány Hz különbség mégis mérhető a két hangtál hangja között, az különösen nyugtató, lazító még abban az esetben is, ha nagyon kicsi méretű, magas hangú hangtálakból áll a szett.
Mindenki azonnal tudja használni, hiszen a két hangtál között lévő harmónia, a renddel való egység egyben az egészséggel való egységet is megjeleníti.

Három darabos csakra szett
esetében az alsó három csakrához tartozik egy mély hangú, a felső három csakrához egy magas hangú hangtál, és a két csakrazónát a középső szívtál kapcsolja össze. Mindhárom hangtál a zónák valamelyik csakrájához hangolt. Általános alapelv, hogy a legmélyebb hangú hangtál a gyökércsakrához, a legmagasabb hangú hangtál a koronacsakrához illeszkedik.
A hangtálakkal most ismerkedőknek is kiváló választás, könnyű elsajátítani a használat módját.

Hét darabos csakra szett
hét hangtálat tartalmaz, a hét csakra mindegyikéhez hozzárendelve egy-egy hangtálat. Méretek és hangmagasság szerint megkülönböztetünk nagyméretű, közepes, illetve kicsi hangtálakból összeállított csakra szettet. Minél mélyebbek a hangok, annál erőteljesebben nyugtatnak, lazítanak, oldanak. Minél magasabbak a hangok, annál erőteljesebb a vitalizáló hatás. Szivesen összeállítunk olyan “vegyes” csakra szettet is, melyeknek alsó három csakrához illeszkedő darabja nagy, testes, mély hangú, a felső három csakrához illeszkedő kisebb, magasabb hangú, és a szívcsakra hangtál az, amely összeköti az alsó csakrazónát a felsővel.
A hangtálakkal most ismerkedők számára is kiváló választás akár otthonra, akár rendelőbe, hiszen a szett tagjai gyönyörű harmóniát teremtenek, és alkalmazás közben szinte vezetik az embert. Praxisban pedig alapdarabnak mondható ha elesettség állapotában lévő embereknek szeretnének segíteni.

Zsidó hagyományon alapuló szefirák rendszere szerint összeállított hangtál szett
összesen tíz, más változat szerint tizenegy darabból áll. Ez az összeállítás azonos hangú hangtálakat, duál párokat is tartalmaz. Így otthoni prevenciós célú használat mellett azok is jó eredménnyel alkalmazhatják, akik különféle okok miatt segítségre szoruló embereket szeretnének támogatni, visszavezetni őket a testi-lelki egészség állapotához. De azok is szeretik használni ezt a szettet, akiknek egyszerűen csak szükségük van plusz erőforrásra a mindennapi élethez.

Mentális auraburok tisztításához
3, 5, 7, 9, 11, 13 db kicsi méretű, csilingelő, magas hangú hangtálakból állítunk össze szetteket. Nagyobb darabszámú szettek duális párokat is tartalmaznak. A mentális auraburok “megtisztításához”, mennyei szépség megjelenítéséhez, egy tibeti hangtálas kezelés “megkoronázásához” felejthetetlen élményt jelenthet. Olyan érzést kelthet, mintha hangok árasztotta üde fényesség alatt pihengetnénk.

A tibeti hangtálak eredete—dióhéjban

Az hangtálakat többféle elnevezéssel illeti a magyar nyelv: éneklő edény, hangtál, tibeti éneklő edény, tibeti hangtál, zengő tál. Mindegyik kifejezés használata helyes. Származása régi korokra és távoli vidékekre vezethető vissza. Története legalább olyan messzire nyúlik, mint a gongé — több ezer éves eszköz tehát. Tibet, Nepál, India, Kína vallási szertartásainak elengedhetetlen kelléke volt, de a hétköznapokat is jól szolgálta: edényként használták a szerzetesek a Himalája égig érő hegyei között megbúvó kolostorokban.

A hagyományok szerint hét különböző fém ötvözetéből állították elő (mindegyik fém az analógia törvényei szerint megfelel egy bolygónak): arany, ezüst, réz, vas, ón, ólom, higany. Ezek a fémek garantálják a hangtál egyedülálló hangját és harmóniáját, felharmonikusokban gazdag hangzását. Így a hangtálak manapság a hangmasszázs, hangterápia, hangtálterápia, hangmasszázsterápia, hangfürdő, sejtmasszázs módszerének alapvető eszközeit képezik.

A szájhagyomány szerint imádsággal kovácsolták őket — minden kalapácsütéshez egy imádságot fűztek. Itt kell megjegyezni, hogy a manapság készült edényeket nem mindig pontosan a hagyomány szerinti hét fém ötvözetéből készítik. Néha kevesebb, néha több fémet használnak. Az ősi receptet a készítők a mai napig titokban tartják, a pontos anyagösszetételt nem osztják meg senkivel. Többek között az eltérő anyagösszetétel a magyarázata a tálak eltérő színének. Az eredetinek tartott, ősi tibeti recept és eljárás szerint már nem készülnek hangtálak — ezeket már csak nyugati régiségboltokban lehet beszerezni. Ez nem jelenti azt, hogy a mai hangtálak ne lennének éppen olyan jók és jól használhatók, mint a régiek. Természetes, hogy minden készítő - legyen akár nepáli, indiai - bizonyos munkafázisokhoz (pl. polírozás, peremek megmunkálása, gravírozás, vésés) igénybe veszi a munkafolyamatot megkönnyítő kéziszerszámokat, kisgépeket. Napjainkban a forgalomban lévő hangtálak zöme, Nepálban, Indiában készül. Ezeket szoktuk „eredeti” jelzőkkel illetni. Ezen túlmenően készülnek még hangtálak Japánban, Vietnamban, Kínában, főként öntési eljárással.

Cégünk Nepálban készült, terápiás célra alkalmas hangtálakat forgalmaz. Nem viszonteladóktól, európai vagy ázsiai kereskedőktől szerezzük be a hangtálakat, hanem közvetlenül a nepáli műhelyekből vásárolunk. A helyszínen, saját magunk választjuk ki a legjobb minőségű hangtálakat és kiegészítőket.

A nyugati világ először a 19. század utazóitól szerzett tudomást a hangtálak létezéséről és használatáról, de igazi fellendülést a hatvanas évek hippi-mozgalma hozott: sok nyugati fiatal utazott Indiába, ahol megismerkedtek a hangtálak használatával, megtapasztalták varázslatos erejét, majd visszatérve hazájukba, „divatba hozták” őket. Napjainkban egyre népszerűbbé válik a hangtálak rezonanciájával való gyógyítás, energetizálás, stresszoldás, wellness.

Milyen eredményeket várhatunk a tibeti hangtálak terápiás célú használatától?

Röviden azt mondhatjuk: nyugtató, harmonizáló hatást, az egészség megőrzését és gyógyító erőt.

A hangtálak - a gong és számos más hangszer mellett - fontos eszközei és kiegészítői az egészség megőrzését szolgáló alternatív eljárásoknak, a gyógyulási folyamatok serkentésének. Emlékeztetnek bennünket belső egységünkre és teljességünkre, a test, szellem és lélek egészséges összhangjára. A hangtálak csodálatos hangja oldhatja a stresszt, megnyugtathatja az idegeket, ellazíthatja a feszült izmokat, csillapíthatja a fájdalmakat. Jó tapasztalatok vannak a félelmek és szorongások sikeres oldására is. Minden erőfeszítés nélkül gyorsan relaxált állapotba kerülhetünk a hangjuk által. Jó szolgálatot tehet meditációhoz való előkészülethez, sőt a meditáció kísérő hangjaként is alkalmazhatjuk a hangtálak hangjait, rezgéseit. A hangmasszázs, hangterápia, hangtálterápia, hangmasszázsterápia, hangfürdő, sejtmasszázs összes módszere a jó egészséget, közérzetet szolgálja.

Van-e funkcionális különbség a díszített és a dekoráció nélküli hangtálak között?

Nem a dekorációtól, hanem az alapanyag összetételétől, a fémek egymáshoz viszonyított arányától és a megmunkálástól függ a tibeti hangtálak hangminősége.

A tarka dekorációval ellátott, csupán két-három fém ötvözetéből készült hangtálakat a készítők és forgalmazók általában ajándéktárgyként árusítják és az emberek lakásdísz, ajándékozás céljára vásárolják. Így tehát nem várhatja el a vásárló, hogy olyan harmonizáló, gyógyító erővel rendelkezzenek, mint egy kifejezetten erre a célra készített hangtálak. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy értéktelenek vagy teljesen hatástalanok lennének, csupán más célra készültek.

A dekorált hangtálak másik csoportját jelentik azok a hangtálak, amelyek hét különböző fém felhasználásával készültek, azonban a gyártó díszítéssel látja el őket, például szines bevonattal, gravírozással, véséssel, felirattal, szimbólumokkal, festéssel. Sokan nemcsak az edény hangjában, de formájában, megjelenésében is szivesen elgyönyörködnek. Egyesek számára felerősíti a hangtálak hatását, ha tekintetüket az ősi szimbólumokra, feliratokra, jelekre irányítják. Az ilyen hangtálak ára az egyedi dekoráció miatt általában magasabb, mint a hasonló alapanyagból készült, díszítés nélküli tálaké.

Miért nem találhatók hangminták a weboldalon?

A hangtálak kézi megmunkálással készülnek. Emiatt nincs két tökéletesen egyforma hangtál. Még ha súlyra, méretre azonosnak is mondhatók, elegendő egy kicsi eltérés - például különbözik a falvastagság, a kalapácsütések száma és erőssége eltérő-, s máris más a hangzás. További, hangzást befolyásoló körülmény az ütő mérete, anyaga. S még egy fontos, hanem a legfontosabb tényező, amiről ritkábban beszélünk: az ember, aki megszólaltatja a hangtálat. Attól függően, hogy hol, mely ponton üti meg a hangtálat, milyen erővel, milyen fizikai és lelki állapotban, milyen elvárással - mindez befolyással van arra, hogy milyen rezgések keletkeznek, milyen hangok válnak hallhatóvá. Röviden ez az oka annak, hogy nincsenek hangminták az oldalunkon.

Hogyan szólaltassuk meg a hangtálakat?

Első szabály: nincsenek szabályok. Csak szokások vannak. A szokásoktól pedig bármikor eltérhetünk, új, csak ránk jellemző használati módokat fedezhetünk fel. Kellő érzékenységgel megáldva, bízva a magunk bölcsességében, a hangtál szinte vezetni fog bennünket, a kezünket, gondolatainkat. Segíteni fog bennünket, hogy megtaláljuk azokat a hangokat, rezgéseket, amelyekre az adott pillanatban a legnagyobb szükségünk van. Mivel a hangtállal kölcsönhatásban állunk, s a kontaktus hatására lelkünkben, testünkben szinte azonnali változások történnek, így a következő pillanatban már lehet, hogy másféle érintkezési mód fogja a javunkat szolgálni. Ezért nem javaslok merev, szigorúan előírt, rigorózus szabályokat. Az itt közreadott tudnivalók a szokásos használati módokat foglalják össze.

A hangtálat párna használatával vagy anélkül az egyik tenyerünkbe helyezzük, a másik kezünkbe pedig a fából készült ütőt fogjuk. Ha ütögetjük az hangtálat, úgy pulzáló hangokat fogunk hallani illetve érezni, ha viszont az hangtál szélén körbe-körbe csúsztatjuk, hasonlóképpen, mint amikor az ujjunkkal az üvegből készült pohár szélét körkörösen dörzsöljük, úgy folytonosan hallható hangok illetve rezgések keletkeznek. A körözés sebességétől függően változik a hangtál hangjának magassága, azaz a rezgés frekvenciája. Ha az ütőt nem nyomjuk elég erővel a hangtál pereméhez, vagy éppen túl erősen szorítjuk hozzá, illetve ha a körözés sebessége nem megfelelő, mert vagy nem elég gyors vagy túl lassú, úgy kellemetlen csörgő hangot fogunk hallani, ami a legtöbb emberre nyugtalanítóan hat.

A hangtál használatának gyakori módja, hogy hanyatt vagy hason fekve közvetlenül valamely testrészünk fölé helyezzük — például a csakrapontokra -, s saját magunk, vagy társunk közreműködésével rezgésbe hozzuk a hangtálat az előzőekben megismert módok valamelyikével. A földön fekve a testünk köré is elhelyezhetjük a hangtálakat. Fontos: nem mindenkinek tesz jót, ha közvetlenül a fejéhez teszi a hangtálat.

A tibeti hangtál nemcsak kívülről, de belülről is megüthető. Így azt fogjuk hallani, mintha a hang a hangtál belsejében körözne.

A hangtálhoz tartozó ütőn kívül használhatunk még bronz pálcikát is, de bármilyen egyéb anyaggal is érdemes kísérletezni, a lehetőségeknek csak a képzelőerőnk szabhat határt. A vastag, egyik felén bőrrel borított hangtál ütők a nagyméretű (30 cm fölötti) edényekhez valók.

A hangtál csodálatos energiája elismerésre és tiszteletre méltó, ezért megfelelő bánásmódot érdemel. Amikor a hangtál használaton kívül van, tiszta puha textil kendőbe vagy selyem zsákocskába burkolva tároljuk.

Árthatnak-e a hangok az embernek?

Ha a hangokat kellemesnek tartjuk, úgy minden valószínűség szerint használni fognak a testnek és léleknek egyaránt. Ha nem jó érzéseket kelt bennünk bármely hang, rezonancia, úgy késlekedés nélkül lépjünk ki a helyzetből, majd rövidebb-hosszabb szünet után tegyünk ismét próbát.

Érdemes tudni ...

Hogy a hangtál színe az oxidáció hatására megvátozhat, sötétebbé, feülete mattabbá váhat.

Hogy a ragyogó, csillogó felületű hangtál nem jelent többet, minthogy felpolírozták. Akár matt, akár csillogó, akár szinezett a felület, a hangminőség mindig az alapanyag összetételétől és a megmunkálástól függ, nem pedig a színtől vagy csillogástól.

Hogy a jelenleg forgalomban lévő hangtálak legtöbbje új előállítású. Az antikolt, vagy matt felület, egyenetlen falfelület, látható kalapácsnyomok nem feltétlenül azt jelentik, hogy régi darabról van szó. A gyártók a fogyasztói igények sokféleségét akarják kielégíteni a variánsokkal.

Hogy ha antiknak mondott, nagyon drága hangtálat kínálnak eladásra, ne hamarkodjuk el a vásárlást, adjunk magunknak időt az információk összegyűjtésére. Sok forgalmazónál már a húsz éves hangtál is antiknak számít.

Hogy enyhén olajos törőkendővel, például babaolajjal átitatott textillel a hangtál feülete tisztítható.

Hogy a hangtál felületén található dekoráció nem javítja, de nem is rontja az edény hangminőségét.

Hogy a hangtálat érdemes óvni a leejtéstől, nagyobb erejű ütésektől.

Hogy a mikor a hangtál használaton kívü vank, tiszta vászon textibe, vagy selyes zsákba csomagolva tároljuk.

Hogy ha hideg helyen tároltuk vagy szálítottuk a hangtálat, használat előtt kissé melegítsük fel.

Hogy alkalomadtán rövid időre tegyük napfényre a hangtálat.

Hogy saját használatra vásárolt hangtáljainkat letőleg ne adjuk köcsön másoknak.

Ha kérdése van, vagy a témához kapcsolódó további információra van szüksége, e-mailben vegye fel velünk a kapcsolatot.

A Gyakori kérdések menüpontban további olvasnivaló található >>

<< VISSZA A HANGTÁLAKHOZ

Az információk felhasználásával és az eszközök használatával kapcsolatos megjegyzés:

A weboldalon megjelenő valamennyi információ tájékoztatásul szolgál, s nem feltétlenül azonos az egzakt tényeken alapuló orvostudomány konzekvenciáival. Legjobb tudásunk és szándékunk alapján adjuk közre az oldalon szereplő szövegeket továbbgondolás és az érdeklődés felkeltése céljából, ugyanakkor semmiféle felelősséget nem vállalunk az információk esetleges hiányosságai, pontatlanságai és elírások miatt. Az oldalainkon feltüntetett valamennyi információ felhasználása az olvasó saját felelősségére történhet, az oldalon leírtak alkalmazásából fakadó esetleges közvetlen vagy közvetett károkért semmiféle felelősséget nem vállalunk.

Kulcsszavak: hangtál, tibeti hangtál, nepáli hangtál, kínai hangtál, buddha tál, zen tál, chakra tál, csakra tál, meditáció, hangterápia, rezgésterápia, hangmasszázs, sejtmasszázs, lábtál, szívtál, univerzális tál, gravírozott hangtál, díszített hangtál, kalapált hangtál, kínai varázstál